TNS-00505: Operation timed out hatası

Oracle veritabanı ve istemci arasındaki firewall ya da uygulama sorunlarına bağlı olarak istemci ve veritabanı arasındaki bağlantılar beklenmedik şekilde askıda kalabilmektedir. Bu durumda veritabanı alert.log dosyasında çok fazla sayıda “TNS-00505: Operation timed out” hatası yazacaktır.

Sorunun çözümü için veritabanının çalıştığı (grid değil) TNS_ADMIN (ORACLE_HOME/network/admin) dizini altındaki sqlnet.ora dosyasına aşağıdaki satır eklenip, veritabanının çalıştığı sunuculardaki listener’lar ve veritabanı yeniden başlatılmalıdır.

SQLNET.EXPIRE_TIME=10

Örnek bir sqlnet.ora dosyasının içeriği aşağıdaki gibi olmalıdır.

NAMES.DIRECTORY_PATH= (TNSNAMES, EZCONNECT)

ADR_BASE = /u01/app/oracle

SQLNET.EXPIRE_TIME=10

SQLNET.ALLOWED_LOGON_VERSION_SERVER=8 
SQLNET.ALLOWED_LOGON_VERSION_CLIENT=8

sqlnet.ora dosyası değiştirdikten yada yeni oluşturduktan sonra önce veritabanını sonra listener servislerini tüm node’larda yeniden başlatın.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*

Lütfen captcha kodunu giriniz *

Lütfen Resimdeki Kodu Boşluğa Giriniz.
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>