ADR Command Interpreter (ADRCI) kullanımı

26 Ara by Ahmet Duruöz

ADR Command Interpreter (ADRCI) kullanımı

ADR Command Interpreter (ADRCI)  , Oracle veritabanlarının arıza teshiş altyapısında yer alan , komut satırında çalışan bir araçtır. 

ADRCI ile ;

  • Automatic Diagnostic Repository (ADR) içindeki diagnostic verilerini görebiliriz.
  • Sağlık İzleme raporlarını görüntüleyebiliriz.
  • Oracle Support için zip dosyası şeklinde kaza ve sorun bilgilerini içeren paketler oluşturabiliriz.

Arıza tespit verileri içinde kaza ve problem açıklamaları, trace dosyaları , dump’lar , sağlık izleme raporları , alert log kayıtları gibi bilgiler bulunur.

adrci aracının kullanımı :

Başlatmak için ;

-bash-4.3$ adrci

ADRCI: Release 11.2.0.4.0 - Production on Mon Dec 26 16:22:27 2016

Copyright (c) 1982, 2011, Oracle and/or its affiliates.  All rights reserved.

ADR base = "/u01/app/oracle"

İlgili incident home’ları aşağıdaki gibi görüntüleyebiliriz.

adrci> show homes
ADR Homes: 
diag/asm/+asm/+ASM1
diag/clients/user_oracle/host_2585172500_11
diag/clients/user_oracle/host_2585172500_80
diag/diagtool/user_oracle/host_2585172500_11
diag/rdbms/orcl/ORCL1
diag/tnslsnr/oradb1/listener

Veritabanımızı ilgilendiren home hangisi ise onu ayarlıyoruz ,

adrci> set homepath diag/rdbms/orcl/ORCL1

Ayarlanan home altındaki tüm kazaların listelenmesi ,

adrci> show incident

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/rdbms/orcl/ORCL1:
*************************************************************************
INCIDENT_ID          PROBLEM_KEY                                                 CREATE_TIME                              
-------------------- ----------------------------------------------------------- ---------------------------------------- 
36425                ORA 603                                                     2016-08-27 02:44:06.781000 +03:00       
36649                ORA 603                                                     2016-08-27 13:38:05.170000 +03:00       
36481                ORA 603                                                     2016-09-20 17:20:22.191000 +03:00       
108476               ORA 603                                                     2016-10-06 20:11:17.110000 +03:00       
300829               ORA 603                                                     2016-12-16 21:02:09.763000 +03:00       
300861               ORA 603                                                     2016-12-17 22:28:50.895000 +03:00       
6 rows fetched

Aynı zamanda detaylı gösterim de mümkündür. Aşağıdaki komut ile detaylı gösterim sağlanabilir.

adrci> SHOW INCIDENT -MODE DETAIL

Bir kaza ile ilgili detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki komutu kullanabiliriz.

adrci> SHOW INCIDENT -MODE DETAIL -P "INCIDENT_ID=36425"

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/rdbms/orcl/ORCL1:
*************************************************************************

**********************************************************
INCIDENT INFO RECORD 1
**********************************************************
   INCIDENT_ID                   36425
   STATUS                        ready
   CREATE_TIME                   2016-08-27 02:44:06.781000 +03:00
   PROBLEM_ID                    1
   CLOSE_TIME                    <NULL>
   FLOOD_CONTROLLED              none
   ERROR_FACILITY                ORA
   ERROR_NUMBER                  603
   ERROR_ARG1                    <NULL>
   ERROR_ARG2                    <NULL>
   ERROR_ARG3                    <NULL>
   ERROR_ARG4                    <NULL>
   ERROR_ARG5                    <NULL>
   ERROR_ARG6                    <NULL>
   ERROR_ARG7                    <NULL>
   ERROR_ARG8                    <NULL>
   ERROR_ARG9                    <NULL>
   ERROR_ARG10                   <NULL>
   ERROR_ARG11                   <NULL>
   ERROR_ARG12                   <NULL>
   SIGNALLING_COMPONENT          <NULL>
   SIGNALLING_SUBCOMPONENT       <NULL>
   SUSPECT_COMPONENT             <NULL>
   SUSPECT_SUBCOMPONENT          <NULL>
   ECID                          <NULL>
   IMPACTS                       0
   PROBLEM_KEY                   ORA 603
   FIRST_INCIDENT                36425
   FIRSTINC_TIME                 2016-08-27 02:44:06.781000 +03:00
   LAST_INCIDENT                 300861
   LASTINC_TIME                  2016-12-17 22:28:50.895000 +03:00
   IMPACT1                       0
   IMPACT2                       0
   IMPACT3                       0
   IMPACT4                       0
   KEY_NAME                      Client ProcId
   KEY_VALUE                     oracle@oradb1 (TNS V1-V3).40894802_1
   KEY_NAME                      ProcId
   KEY_VALUE                     53.43
   KEY_NAME                      PQ
   KEY_VALUE                     (0, 1472194814)
   KEY_NAME                      SID
   KEY_VALUE                     955.4678
   OWNER_ID                      1
   INCIDENT_FILE                 /u01/app/oracle/diag/rdbms/orcl/ORCL1/trace/ORCL1_j000_40894802.trc
   OWNER_ID                      1
   INCIDENT_FILE                 /u01/app/oracle/diag/rdbms/orcl/ORCL1/incident/incdir_36425/ORCL1_j000_40894802_i36425.trc
1 rows fetched

Mevcut problemlerin görüntülenmesi için aşağıdaki komutu kullanabiliriz .

adrci> SHOW PROBLEM

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/rdbms/orcl/ORCL1:
*************************************************************************
PROBLEM_ID           PROBLEM_KEY                                                 LAST_INCIDENT        LASTINC_TIME                             
-------------------- ----------------------------------------------------------- -------------------- ---------------------------------------- 
1                    ORA 603                                                     300861               2016-12-17 22:28:50.895000 +03:00       
1 rows fetched

 

Oracle Support tarafında herhangi bir kaza için çağrı açtığımızda bizden kaza ile ilgili paket istenecektir. Bu dosyayı zip olarak adrci üzerinden aşağıdaki adımlar ile oluşturabiliriz.

İlgili veritabanı için home path ayarlandıktan sonra , tüm kazaları listeleyip ilgili kazanın id bilgisini tespit ediyoruz. Yukarıda bu işlemler anlatılmıştır. Sonrasında önce mantıksal sonra fiziksel kaza paketini oluşturuyoruz.

Mantıksal paketin oluşturulması : Incident ID belirterek paket oluşturulur.

adrci> IPS CREATE PACKAGE INCIDENT 36425
Created package 1 based on incident id 36425, correlation level typical

Sonrasında bu paketin fiziksel halini oluşturuyoruz. Dosyaların oluşturacağı dizini bilgisini ve mantıksal paket numarasını aşağıdaki komut ile belirtip, zip dosyasını oluşturuyoruz.

adrci> IPS GENERATE PACKAGE 1 IN /home/oracle/ips1

Generated package 1 in file /home/oracle/ips1/ORA603_20161226162604_COM_1.zip, mode complete
Additional incremental files:
 /home/oracle/ips1/ORA603_20161226162604_INC_2.zip

 

Yukarıdaki gibi adrci aracının interactive mode’da kullanımı olduğu gibi Batch Mode ‘da da kullanımı mümkündür.

Batch Mode’da adrci kullanımı :

Aşağıdaki gibi batch mode’da çalıştırmak mümkündür.

-bash-4.3$ adrci exec="komut[; komut]..."

Örnek komutlar :

-bash-4.3$ adrci exec="SHOW HOMES"
ADR Homes: 
diag/asm/+asm/+ASM1
diag/clients/user_oracle/host_2585172500_11
diag/clients/user_oracle/host_2585172500_80
diag/diagtool/user_oracle/host_2585172500_11
diag/rdbms/orcl/ORCL1
diag/tnslsnr/oradb1/listener

Batch mode’da aşağıdaki gibi peş peşe komut çalıştırmak da mümkündür.

-bash-4.3$ adrci exec="SHOW HOMES; SHOW INCIDENT"
ADR Homes: 
diag/asm/+asm/+ASM1
diag/clients/user_oracle/host_2585172500_11
diag/clients/user_oracle/host_2585172500_80
diag/diagtool/user_oracle/host_2585172500_11
diag/rdbms/orcl/ORCL1
diag/tnslsnr/oradb1/listener

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/asm/+asm/+ASM1:
*************************************************************************
INCIDENT_ID          PROBLEM_KEY                                                 CREATE_TIME                              
-------------------- ----------------------------------------------------------- ---------------------------------------- 
208001               ORA 445                                                     2016-09-26 14:27:06.598000 +03:00       

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/clients/user_oracle/host_2585172500_11:
*************************************************************************
0 rows fetched

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/clients/user_oracle/host_2585172500_80:
*************************************************************************
0 rows fetched

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/diagtool/user_oracle/host_2585172500_11:
*************************************************************************
0 rows fetched
     

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/rdbms/orcl/ORCL1:
*************************************************************************
INCIDENT_ID          PROBLEM_KEY                                                 CREATE_TIME                              
-------------------- ----------------------------------------------------------- ---------------------------------------- 
36425                ORA 603                                                     2016-08-27 02:44:06.781000 +03:00       
36649                ORA 603                                                     2016-08-27 13:38:05.170000 +03:00       
36481                ORA 603                                                     2016-09-20 17:20:22.191000 +03:00       
108476               ORA 603                                                     2016-10-06 20:11:17.110000 +03:00       
300829               ORA 603                                                     2016-12-16 21:02:09.763000 +03:00       
300861               ORA 603                                                     2016-12-17 22:28:50.895000 +03:00      

ADR Home = /u01/app/oracle/diag/tnslsnr/oradb1/listener:
*************************************************************************
First 0 rows fetched (*** more available ***)

 

 

Loading

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Lütfen captcha kodunu giriniz *

Lütfen Resimdeki Kodu Boşluğa Giriniz.

Lütfen captcha kodunu giriniz *

Lütfen Resimdeki Kodu Boşluğa Giriniz.